Medya Ombudsmanı Bildirici: Dijital üreticiliğin acil ihtiyacı, “Dijital Telif Yasası”

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, “Dijital Telif Yasası”na ilişkin dünyadan örnekler verdiği yazısında “Ama Türkiye’de ne ‘Dijital Telif Yasası’, ne medyanın telif haklarını yapay zekâya karşı koruyacak bir önlem ne de medyayı uluslararası platformlara karşı koruyan bir düzenleme mevcut. Buna dair bir hazırlık olduğu da söylenemez” dedi.

Bildirici, newslabturkey.org’daki yazısında şu eleştirileri getirdi:

“Türkiye’de basın yasası güncel değil, dijitalleşme döneminin gereklerini yanıtlayamıyor. Adı bile eski. Matbuattık basın olduk, basından medyaya dönüştük ama yasamızın adı ‘Medya Yasası’ olamadı, hâlâ Basın Yasası. Üstelik yasada gazeteciliğin telif sorunlarıyla ilgili hiçbir hüküm yok.

Telif haklarını koruma altına almak amacıyla hazırlanmış Fikir ve Sanat Eserleri Yasası var. Ama orada da fotoğraf dışındaki haber, söyleşi, röportaj, analiz, makale gibi gazetecilik ürünleri fikri eser sayılmıyor. Gazetecilik ürünlerini korumak bir yana bu yasa, yayınlanan haber ve diğer yazınsal ürünlerin kaynak göstermek kaydıyla serbestçe alıntılanabileceğini öngörüyor.”

Bildirici, 2022 yılında hazırladığı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası’ndaki değişiklik önergesi metnini hatırlattı.

Yazının tamamını okumak için .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir